Çaylı Kek

Gençliğimin en favori kekiydi bu kek.  Lise yıllarında kızlarla bizim evde toplanır çaylı kek yapar patates salatası ve enfes bir çay ile sohbetin belini kırardık. Hatta o zamanlar modaydı çaydan fal bakmak bir şeyler atar evde kahkaha seslerimiz çınlatırdı. Hey gidi günler heyy ..
Zaman geçiyor okul yıllarımı çok özlüyorum. Hele arkadaşlarımı daha da çok özlüyorum.. 
Arkadaş var dost var birde arkadaşcık var. Son zamanlarda ben artık çevremde eleme yapıyorum. Beni sadece yalnız kaldığında arayan dostmuş gibi görünen tipleri istemiyorum. Çıkarıyorum hayatımdan. Size tavsiyem dostlarınızı arkadaşlarınızı iyi seçin. Dost dediğin mutlu gününde ve üzüntülü gününde de yanında olan ve kıskanmayan biri olmalı... 
Neyse güzel dostlarımızın olduğu günler diliyorum.. 
Malzemeler:
  • 3 adet  yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı soğutulmuş demli çay
  • 1 su bardağından bir parmak eksik  sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı dolu dolu  kakao 
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1,5-2 çay bardağı süt
  • Hindistan cevizi
Hazırlanması:
Yumurtayı ve şekeri iyice karışana kadar çırpın. 
Çayı, kakaoyu ve sıvıyağı ekleyip tekrar çırpın. Bu karışımdan bir su bardağı ayırın.
Un ve vanilyayı ekleyip karıştırın. karışımın koyuluğuna göre 1,5-2 çay bardağı süt ekleyin. 
Fırını 175C'ye getirin.
Kabartma tozunu ekleyip düşük hızda 1-2 kez karıştırın.
Karışımı yağlı kağıt serilmiş orta boy kare borcama yayın..
İçi tamamen pişene kadar yaklaşık 40 dakika pişirin.
Fırından çıkarınca üzerinin kürdanla birçok yerinden delin ve ayırdığınız 1 su bardağı çaylı karışımı üzerine gezdirin.
Soğuyunca üzerine  hindistan cevizi serperek servis yapın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar