Dutlu Patates Salatası


Hepinize merhaba bu ara birçok tarifimin olmasına rağmen İstanbul'un sıcağı ile boğuşmaktan inanın sitemi güncelleyemez oldum. 
Bu hafta da inanılmaz sıcak geçecek.Acil işi olmayanlar dışarı çıkmayın. hele de öğle saatlerinde.. 
Hafta sonu kuzenim ve uzaktan bir akrabamızın düğünlerindeydim. Facebook ve twitterdan takip edenler biliyordur. Düğün mevsimi açıldı.. Bir kez daha buradan iki çiftte de mutluluklar diliyorum. 
Ayrıca cuma günü bizimde 10. yılımız bitti. Canım eşimle tanışalı evleneli tam 10 yıl olmuş. su gibi geçiyor ömür .. 
Allah'ım tüm birbirini seven çiftleri bir ömür boyu mutlu etsin.. 
Bu kadar bizden bahsettikten sonra gelelim bugünkü tarifimize..
Bu salatayı cici annem ve çocukluk arkadaşım Sibel bana geldiği gün yapmıştım. Taa doğum izninde iken :) arşivde saklı kalmış.. 
Basit ve bir o kadar lezzetli salata tarifi ile baş başa bırakıyorum sizleri..
Sevgiyle kalın..

Dutlu Patates

  • 4 adet patates 
  • 2 su bardağı sıvıyağ
  • Yoğurt
  • 4 yemek kaşığı kuru dut
  • 3 yemek kaşığı çam fıstığı 
Hazırlanışı:
İlk olarak kuru dutları sıcak su dolu bir kapta bekletin. Yumuşana dek sonra süzün.
4 adet patatesi rende ile rendeyin. suyuınu sıkıp kenara alın.
Kızartma tenceresine sıvıyağı koyup kızdırın. 
Rendelediğiniz patatesleri kızartın.  
Fazla yağını süzmesi için peçete yada havlu kağıt serilmiş bir tabağa çıkartın. 
Patatesler soğuyunca üzerine yoğurt ekleyip harmanlayın. 
Başka bir tavada az yağ ekleyip cam fıstıklarını kavurun.
 Üzerine dutları ekleyip bir dk çevirip ocaktan alın. 
Yoğurtlu patates karışımının üzerine yayıp servis edin.
Afiyet olsun.
Not: 
Gelen misafirlerim çok beğendi. Umarım sizler de yapar beğenirsiniz. 





Yorumlar

Popüler Yayınlar