Avcı Böreği

Günler oldu size yazamayalı özledim blogumu ben :)
neler yaptım. Hafta sonu kızımın okul hazırlıkları vardı onu halledip kalan zamanda evde oğlum ve kızımla evde miskinlik yaptım. Oh ne güzel birşeymiş evde miskinlik yapmak :)
Pazartesi yani dün de kızım 3. sınıf öğrencisi oldu. Okula yine büyük bir heyecanla gitti. Çok özlemiş okulunu..
Tüm öğrencilere ve benim yavruma rabbim bol zihin açıklığı versin.. Okul başladı bizim de beslenme olayımız başladı artık hergün yeni bir mama yapmak şart oldu.
Kızım okulun ilk günü yesin diye ona bol vitaminli bir börek yaptım .Avcı böreği..
Bu börek aslında kızartılarak da yapılıyormuş ama ben hafif olsun diye fırında yaptım.
Bu böreği mutlaka denemelisiniz. Özellikle email atarak " sizin sayfanızda Avcı Böreği tarifini bulamadım" diyen Ayşegül hanıma gelsin tarifim..
Sevgiyle kalın..
Avcı Böreği 

Malzemeler
3 adet yufka
iç harçı için:
250 gr. kıyma
2 adet orta kuru soğan
3 çorba kaşığı sıvı yağ
yarım su bardağı ceviz içi
yarım su bardağı fındık içi 
1 çay bardağı ince bulgur
1,5 çay bardağı sıcak su
Yarım  demet maydanoz
1 çorba kaşığı biber salçası
Karabiber
 Tuz
Yufkaları yağlamak için sos:
yarım  su bardağı sıvıyağ
yarım çay bardağı su 
üzeri için:
2 adet yumurta 
2 su bardağı süt 
Galete unu


Yapılışı:
İlk olarak  ince bulgurun üzerine sıcak suyu döküp, üzerini kapatın. 
Yemeklik doğranmış soğanları sıvı yağda pembeleşene kadar kavurun. Salçayı ekleyip karıştırın.
 Kıymayı ekleyerek suyunu salıp çekene kadar kavurmaya devam edin. 
 Bulgur, cevizi,fındık  ve baharatları ekleyerek biraz daha kavurun. 
İnce doğradığınız maydanozu ekleyip karıştırın, ocaktan alın ve soğumaya bırakın. 

Sos malzemelerini bir kasede karıştırarak hazırlayın. Yufkanın birini tezgaha serin. 
Sos malzemesinden her tarafına eşit olarak sürün.  8  parçaya bölün.
Bulgurlu kıymalı harçtan paylaştırın. 

Sigara böreği sarar gibi ama daha kalın  sarın. (Aşağıdaki fotograftaki gibi üçgen kesilen yufkanın kalın tarafına harcı koyun. Sağ ve sol kenarları içe doğru kıvırın. sonra rulo yapın. )
Yumurtaları bir kapta çırpın üzerine süt ekleyin.

Sardığınız yufkaları bu karışıma batırıp galeta ununa bulayın. 
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
Önceden ısıtılmış 180* lik fırında yaklaşık 30 dk kadar üzeri hafif pembeleşene dek pişirin.
Afiyet olsun..

Yorumlar

Popüler Yayınlar