Fellah Köftesi


Bugün haftanın son iş günü süper değil mi :)
Önümüzdeki hafta kızım okula başlayacak ve kocaman abla oluyor artık 3. sınıfa başlıyoruz..
Tüm öğrencilere okul hayatlarında başarılar diliyorum.. 
Okullar açılması bir yandan trafik çilesinin artması demek.. İş yeri ile mesafem taksi ile 15 dk olmasına rağmen ben 1 saatte işe varıyorum. Her yerde araba çilesi çekiyorum. Zamanım olsa o yolu yürüyerek geleceğim. ama akşam eve çocuğa yetişmek zorundayım. 
Neyse bu konulara dalarsak hiç çıkamayacağız :) 
Gelelim bugünkü tarifimize ;
Fellah köftesi Adana ve Hatay yöresinde çok yapılan bir yemek çeşididir. Hatta o bölgelerde bu yemeğin adı da Sarımsaklı Köfte olduğunu da duydum bilmiyorum ne derece doğru.. 
İsminin ne olduğu çok önemli değil arkadaşlar önemli olan lezzeti.
Bizim evde 10 numara 5 yıldız aldı. düşünün lezzetini :) 
Denemeniz dileğiyle 

Fellah Köftesi 
Malzemeler:
  • 1 su bardağı kısırlık bulgur,
  • 1/2 su bardağı irmik,
  • 1,5 su bardağı su,
  • 1 yumurta,
  • 1/2 su bardağı un,
  • 1 tatlı kaşığı salça,
  • Tuz, karabiber, kimyon, yenibahar.
Sosu için;
  • 3 adet domates,
  • 4 diş sarımsak,
  • 1 fincan zeytinyağ,
  • 1 yemek kaşığı salça,
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi,
  • Kuru nane, pul biber,

  • Üzerine sarımsaklı yoğurt,
  • Süslemek için kuru nane
Hazırlanışı:

Yorumlar

Popüler Yayınlar